24 Mayıs 2014 Cumartesi

hard edge

Sert-kenar boyama  ani geçişler renk alanları arasında bulunan olduğu tablo. Renkli alanlar genellikle tek değişmeyen renk vardır. Sabit kenar boyama tarzı ile ilgili Geometrik soyutlama , Op Sanat , Post-resimsel soyutlama , ve Color Field boya .

Terim, küratör ve yazar tarafından icat edildi Los Angeles Times sanat eleştirmeni Jules Langsner birlikte, Peter Selz , 1959 yılında, ressamların çalışmalarını açıklamak için Kaliforniya , kim daha resimsel veya gestural formları onların tepki olarak Soyut ekspresyonizm , özellikle keskinlik ve netlik ile renk bilerek kişiliksiz boya uygulaması ve tarif alanları benimsemiştir. California onun yaratıcı merkezi olsa soyut resim Bu yaklaşım, 1960'lı yıllarda yaygınlaşmıştır.



Diğer, daha önce, hareketler, ya da stilleri de, örneğin sert edgedness kalitesini içeriyordu Precisionists Ayrıca, yaptıkları işin büyük bir dereceye kadar bu kaliteyi görüntülenir. Sabit kenar resminin bir veya daha fazla okul ile ilişkili olduğu görülmektedir, ancak herhangi bir boyama bulunan bu nitelikleri için, aynı zamanda, genel olarak açıklayıcı bir terimdir edilebilir. Sert kenarlı boyama figüratif veya nonrepresentational ikisi de olabilir.



1950'lerin sonlarında, Langsner ve Peter Selz, ardından profesör Claremont Kolejleri , son çalışmaları arasında ortak bir bağlantı görülmektedir John McLaughlin (1898-1976), Lorser Feitelson (1898-1978), Karl Benjamin (1925-2012), Frederick Hammersley (1919-2009) ve Feitelson karısı Helen Lundeberg (1908-1999). Yedi grubu, bu nonfigüratif boyama tarzı bir grup sergisi görüşmek üzere Feitelson evinde toplandı. Langsner küratörlüğünü, dört Özet Klasikçiler açılan Sanat Los Angeles County Museum 1959 yılında. Helen Lundeberg sergi dahil değildi.  Bu ressamlar olarak "Cool Doğuşu" adlı 2008 yılında bir turne sergide yer aldı California Midcentury ile birlikte müze tasarım , müzik ve filmin .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder